Type 98 Ke-Ni

Moderatorzy: Tommy T.B., mrafalsk

Alexander
Czołgista / Tankman
Posty: 54
Rejestracja: 22 grudnia 2016, 08:57
Lokalizacja: Novosibirsk

Type 98 Ke-Ni

Post autor: Alexander » 07 lipca 2019, 10:13

Nowy wspólny projekt Aleksandra Nikitin i Pawła Черепанова, japoński czołg lekki Type 98 Ke-Ni. Karton, 1/25. Wydawnictwo WMC. Wywoływacz A. Fabryczny.

HISTORIA
Type 98 Ke-Ni (Ke-Ni) został zaprojektowany w 1938 roku. Zakładano, że zastąpi on najbardziej masowy czołg lekki Typ 95 Ha-Go. Ke-Ni miał taką samą masę co i Ha-Go (7,2 vs 7,4 ton), ale bardziej gruby pancerz — do 16 mm, w odróżnieniu od 12 mm przedniego pancerza Ha-Go. Po ataku na Pearl Harbor i starć z wojskami USA, stało się jasne, że Ha-Go ma zupełnie nieodpowiednią бронезащиту i przebija się kulą kalibru 50 - (karabin maszynowy Browning M2). W 1942 roku rozpoczęto seryjną produkcję czołgów Type 98 Ke-Ni. Wyprodukowano 104 maszyny. W porównaniu z Ha-Go, Ke-Nie miał nie tylko bardziej gruby pancerz, ale i spawana obudowa, z bardziej doskonałych обводами. Miał mocniejszy silnik wysokoprężny Mitsubishi Type 100 6-Cylinder, 130 hp, niska sylwetka (na 50 cm poniżej). Ponadto był lżejszy i krótszy niż Ha-Go. Uzbrojony bardziej doskonałe armaty, Type 100 37 mm, z prędkością początkową 760 ms, że wyżej niż u Ha-Go. Również Ke-Ni miał bardziej stabilne zawieszenie. W wieży było dwóch członków załogi, u Ha-Go tylko jeden. Pomimo wysokich wskaźników mocy produkcyjnych japońskiego przemysłu nie pozwoliły osiągnąć większą skalę produkcji tych maszyn. Na tym samym podwoziu japończycy starali się rozwijać зенитную CZOŁGÓW z jednej i dwóch 20 mm armaty, ale wykazały one niezadowalające wyniki testów. O zastosowaniu bojowym czołgów Ke-Ani my nie mogli znaleźć informacje, być może oni uzupełnili rezerwowe dywizje armii japońskiej, przeznaczone do obrony wysp metropolii...

MONTAŻ
Aleksander Nikitin: Podstawą dla modelu służył jako magazyn wydawnictwa WMC. Truckee — cięcie laserowe S. Черевченко. Montaż trudności nie wywołała. Schematy są zrozumiałe i czytelne, zbieżność nie zawiodła. Jedyne trudne (dla mnie) miejsce, to instalacja fotele bujane i wózków modelu. Autorem dan "konduktor" dla całego zespołu zabudowy w całości (na biegunach + wózki + lodowiska), ale nie ma szablon do wystawiania kątów między biegunach, obudową i wózków... jako допов używane kuloodporne nity MasterClub. Imitacja zbroi według metody A. Wilder.

MALOWANIE
Paweł Черепанов: Model trafiła w moje ręce całkowicie загрунтованной w czarny podkład, więc przede wszystkim nie zadał plamy bieli na wszystkie poziome powierzchnie, dla efektu Black&White. Następnie zadał warstwa bazowa (zadzierających mieszaninę rozcieńcza się Tamiya XF-14 JA Grey, plus XF-76 Gray Green (IJN) + biały). Następnie w poszczególnych wystających miejscach, typu włazów, zadał jeszcze bardziej jasny warstwę, prawie biały. Dalej pędzlem zrobił zaznaczanie drobnych szczegółów (nitów, na przykład). Везеринг obejmował смывку i smugi (AMMO Streaking Brushers), odpryski, rdza, otarcia do metalu, kurz (pigmenty + фиксер).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Rzeźnik
Czołgista / Tankman
Posty: 158
Rejestracja: 01 lipca 2008, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów.PL

Re: Type 98 Ke-Ni

Post autor: Rzeźnik » 08 lipca 2019, 05:58

To malowanie, obicia i zużycie jest niesamowite. Chciałbym tak umieć. Brawo - wspaniały model.
Ukończone: PaK40 | Type 2 Ka-Mi | L6/40 |
W budowie: Renault FT

Awatar użytkownika
Tommy T.B.
Czołgista / Tankman
Posty: 1113
Rejestracja: 01 grudnia 2009, 22:55
Lokalizacja: Zagórze / Świętoszów.PL

Re: Type 98 Ke-Ni

Post autor: Tommy T.B. » 14 lipca 2019, 15:11

Nice job aplauz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria pojazdów Osi/Axis vehicles gallery/”